۱۸ تير ۱۳۹۷ - ۰۸:۰۵
کد خبر: ۵۷۰۸۹۰
نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی:

جایگاه امام صادق، قرآن ناطق است | قرآن بدون اهل بیت سبب ایجاد اختلاف و تفرقه می‌شود

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی گفت: جایگاه امام علی(ع) و امام صادق(ع) قرآن ناطق است و قرآن اگر در کنار اهل بیت(ع) باشد می‌تواند‌ برای انسان‌ها چراغ هدایت ‌شود اما قرآن بدون اهل بیت(ع) سبب ایجاد اختلاف و تفرقه می‌شود.
عبادی

به گزارش خبرنگار خبرگزاری رسا در بیرجند، حجت الاسلام سید محمدباقر عبادی، نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی شامگاه یکشنبه در مراسم سوگواری و عزاداری سالروز شهادت امام جعفرصادق(ع) که در آستان مقدس امامزادگان باقریه(ع) بیرجند برگزار شد، اظهار داشت: قرآن کتاب عظیم و بزرگی است و پیامبراکرم(ص) یک معجزه مهمی به نام قرآن داشتند.

وی قرآن را یکی از ماندگارترین معجزات پیامبراکرم(ص) دانست و گفت: بسیاری از معجزات دیگر در زمان پیامبراکرم(ص) وجود داشته که جنبه مادی دارد اما قرآن یک معجزه فرهنگی و ماندگار است.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی افزود: در زمان پیامبراکرم(ص) هیچگونه اختلافی در مورد معارف دین و قرآن وجود نداشت و اگر کسی نیز آیاتی از قرآن را متوجه نمی‌شد به پیامبراکرم(ص) مراجعه می‌کرد و پیامبر(ص) آیات و روایات را توضیح می‌دادند.

حجت الاسلام عبادی تصریح کرد: بعد از رحلت پیامبراکرم(ص) اختلافات در میان مردم آغاز شد و در حالی که قرآن در زمان پیامبراکرم(ص) مایه وحدت و انسجام بود بعد از رحلت ایشان، انسان‌ها به هر بهانه‌ای شمشیر کشیدند و برادرکشی کردند.

وی ادامه داد: پیامبراکرم(ص) فرمودند من می‌روم اما حدیث ثقلین، قرآن و اهل بیت(ع) را از خود به جا می‌گذارم ولی بسیاری از افراد آن زمان حدیث ثقلین و اهل بیت(ع) را جدی نگرفتند.

نماینده مردم بیرجند، درمیان و خوسف در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه قرآن تمام مسائل را به صورت کلی بیان می‌کند و بسیاری از مسائل اعتقادی نیز اینگونه است، خاطرنشان کرد: متاسفانه برخی از برداشت‌های اشتباه از قرآن سبب شد مسلک‌ها و فرقه‌های اشتباهی به وجود بیاید.

حجت الاسلام عبادی اظهار کرد: جایگاه امام علی(ع) و امام صادق(ع) قرآن ناطق است و قرآن اگر در کنار اهل بیت(ع) باشد می‌تواند‌ برای انسان‌ها چراغ هدایت ‌شود اما قرآن بدون اهل بیت(ع) سبب ایجاد اختلاف و تفرقه می‌شود./880//۲۰۳/خ

ارسال نظرات